Skip to Content

למקום! כיצד ללמד את הכלב שלך “ללכת למיטה”

תגיות קשורות: כלבים

ללמד את הכלב שלך ללכת למקום מסוים ולהקשיב להוראות זה לא רק טריק נחמד, זה שימושי להפליא 

כלב שיודע ללכת למיטה שלו ולהישאר שם ידע להיות ממושמע במקרים נוספים שבהם יתבקש להישאר רגוע כמו בארוחות (לא ירוץ לשולחן וינסה לקחת אוכל) או כשמגיעים אורחים וההתרגשות עולה ובנוסף, “מקום” ספציפי הוא עזרה עצומה לאילוף הכלב שלך.

השלבים הראשונים של לימוד “ללכת לישון” דומים לשחק במשחק “חם וקר”, בו אדם אחד מכוון את פעולותיו של אחר על ידי המילים “חם” או “קר” כשהם מתקדמים או מתרחקים מהיעד. במקרה זה, המיטה היא המטרה וכל תנועה של הכלב שמקרבת אותו למיטה, גם אם הם נראית מקרית ולא מכוונת – נחשבת. ככל שתגיבו לכלב יותר בכל פעולה שלו (לחיוב ולשלילה) כך הוא יבין את הפעולה טובה טוב ומהר יותר.

מוכנים? מתחילים!

הניחו את מיטת הכלב במרכז החדר/החלל. אפשר להשתמש במיטת הכלב שלך, בשטיח קטן או במגבת מקופלת כ”מקום “. ככל שהכלב מתקדם לכיוון המקום עודדו אותו ואימרו מילים מחזקות שיבין שהוא עושה מעשה טוב כמו “טובה”, “כל הכבוד” וכו ולהיפך, ככל שמתרחק השתמשו במילים “לא” או בחזרה על הפעולה המבוקשת “למיטה” או “למקום”.

כדי שהכלב יבין שהוא עכשיו ב”משימה” או לימוד מסוים הסתכלו עליו לאורך כל הזמן ודאגו לשמור על קשר עין איתו – שיראה שאתם שמים לב להכל. אם הכלב מנסה לברוח לצדדים או ללכת למקום אחר, אל תתנו יחס למה שהוא עושה אלא חיזרו בקול סמכותי על הפעולה שעליו לעשות (ללכת ל”מיטה”, ל”מקום” וכו).

נסו לא לשחד את הכלב על ידי החזקת חטיף מעל המיטה. במקום זאת, הרשו לו להבין זאת בכוחות עצמו שעליו להגיע לשם, זה יגרום לו להשתמש במוחו בצורה טובה יותר וכך ילמד מהר יותר.

ברגע שהכלב מגיע למיטה, גם אם רק כף רגל אחת נוגעת בה, תנו לו חטיף או תגמול על מעשה טוב. ברגע שהכלב שלך יגלה כי אינטראקציה עם המיטה מרוויחה לו פרס, הוא עשוי לבחור לבצע את אותה התנהגות שוב ושוב מכיוון שהיא עובדת.  זו רמאות קטנה שעוזרת לכלבך להבין שהמיטה היא המקום הכי טוב להיות בו ודברים טובים קורים שם.

לאחר שהכלב מבין שזה המקום הקבוע שלו, אפשר להניח את המיטה במקום הקבוע שתבחרו לה.

חיזוק ההתנהגות

זה לא משנה באיזו מילה תבחרו –  “מיטה” או “מקום” – אבל חשוב לבחור מילה אחת ולהיות אחידים איתה כדי לא לגרום לו לבילבול. אמרו את המילה כמה פעמים שצריך כך שתעגן את המילה לפעולה. דרושות 20 עד 30 חזרות כדי שלמילה תהיה משמעות לכלבך ותפעיל התנהגות. בשלב זה, אתה אמור להיות מסוגל לומר את המילה והכלב שלך ילך למקום שלו.

נסו לא לעמוד קרוב מדי למיטה בזמן שאתם עובדים על תרגיל זה, שכן המטרה הסופית היא שתוכלו להיות בכל מקום בביתכם וכלבכם ימשיך להגיע למקום שלו כשאתם מבקשים. בשלבים הראשונים של האימון ייתכן ותצטרכו להיות קרובים למיטה כדי לחדד לכלב לאן הוא צריך להגיע אך ככל שיתקדמו האימונים והמשמעת שלו תהיה טובה יותר, התרחקו כל פעם קצת מהמיטה.

בהתחלה, ברגע שהכלב נוגע או מתיישב על המיטה תגמלו אותו להתנהגות טובה. לאחר כמה אימונים התחילו בלשבח אותו על ההתנהגות הטובה ורק לאחר מכן תנו את החטיף. השהו את זמן מתן החטיף ככל שמתקדמים האימונים כדי שהכלב יבין שעליו להירגע קודם במקום שלו לפני שהוא מקבל על כך פרס.

“ללכת לישון” הוא סך הכל תרגיל אילוף מהנה ומקרב עבורך ועבור הכלב שלך והתוצאות מרשימות. הכלב שלך יאהב ללמוד לעשות זאת, ותאהב את הדרכים הרבות שבהן תוכל להשתמש בפעולה הזו.

מוצרים קשורים

m-pets אמפטס שמפו לשימוש תכוף לכלב עם עור רגיש 250 מ”ל

39 הוספה לסל
בחזרה למעלה
דילוג לתוכן